İnternetin
yaygınlaşmaya başladığı dönemlerden bu güne, insanlar arasındaki iletişim yeni
bir boyut kazandı. Medya ve basın tarafında yürütülen televizyon, gazete ve
radyo gibi tek yönlü iletişim kanalları, artık insanların birbirleriyle
konuşabildiği, düşüncelerini ifade edebildiği çift yönlü sosyal medya iletişimi
haline dönüşmeye başladı. Her geçen yıl bu iletişime birçok yaş grubundan insan
katılmaya başlıyor ve internet hayatımızın “olmazsa olmazı” haline geliyor.
Hayatımızın
her anını kapsayan bu değişim, profesyonel olarak yürütülen iletişim
yöntemlerini de değiştirdi. Bu duruma örnek verecek olursak ilk olarak birçok
kurum halkla ilişkiler ve pazarlama grubunu sosyal medya iletişimine yönelik
olarak düzenlemeye başladı. Bunun sebebi yaygınlaşan sosyal medyanın içerisinde
toplumun “olmak ya da olmamak” gibi bir tercihinin kalmamasıdır.
Kurum
hakkında insanlar sosyal medya üzerinden olumlu olumsuz fikirlerini beyan
edebilir durumda olduklarından, bu fikirlerin ışık hızında insanlar arasında
yaygınlaşarak firma hakkındaki bakış açısının anlık değişimine sebep olmasıdır.
Bu nedenle de sosyal medya üzerinde geliştirilen pazarlama yöntemi tamamen
değişerek, daha da dijital bir hal almaya başladı.
Kurumların
dijital dünyaya seri bir şekilde ayak uydurmasının sebebi ise, yüksek bütçeli
televizyon, gazete reklamlarına yatırım yapmak yerine, daha düşük bütçeli
dijital reklamlar sayesinde milyonlara kendini ifade edebiliyor olmasıdır. Bu
sayede kurumlar kolaylıkla sosyal medya iletişimini de geliştirebildiler.
Gerçek
insanlar ile doğru iletişimi sosyal
medya üzerinden hem daha düşük bir bütçeyle kurmak, hem de ürün ve
hizmetlerinin faydalı içeriklerini basit bir dille anlatmak, sosyal medya
sayesinde daha da kolaylaşmıştır.
Ayrıca
müşterilerin ihtiyaçlarını anlayıp, doğru bir dille bu ihtiyaca yönelik
harekete geçmek sosyal medya sayesinde daha da kolaylaştığından, marka elçileri
de oluşturabilmek mümkün hale gelmiştir.
Basın ve medyanın
içerisinde bulunan birçok gazeteci ve yazar da günümüzde sosyal medya
kanallarını kullanarak, halkla ilişkiler tarafında daha hızlı bir ilerleme
göstermiştir. Yapılan haber ve yayınların topluma daha hızlı bir şekilde
ulaşabilmesi için sosyal medya mecralarında bulunmaları zorunlu bir hal almıştır.
İnsanlar ile
doğrudan sağlanabilen sosyal medya iletişiminde, doğru bir strateji, bilgi ve
birikime ihtiyaç olduğu da bilinen bir gerçek. Milyonlarca kullanıcı arasında
fark edilebilir hale gelmek için doğru stratejiyi yakalayabilmek çok önemli bir
kural.
Bu nedenle
doğru iletişimi kuracak bilgi, birikim ve stratejiye sahip değilseniz, kurum
olarak iyi bir marka yönetimi, kriz yönetimi yapabilen ajanslara yönelmenizi
öneririm. Umarım sizler için faydalı bir içerik olmuştur.
Fikir ve
düşüncelerinizi yoruma bırakabilirsiniz. J
Yorumlar
Yorum Gönder