Sosyal Medya İletişimi Nasıl Oluştu

İnternetin yaygınlaşmaya başladığı dönemlerden bu güne, insanlar arasındaki iletişim yeni bir boyut kazandı. Medya ve basın tarafında yürütülen televizyon, gazete ve radyo gibi tek yönlü iletişim kanalları, artık insanların birbirleriyle konuşabildiği, düşüncelerini ifade edebildiği çift yönlü sosyal medya iletişimi haline dönüşmeye başladı. Her geçen yıl bu iletişime birçok yaş grubundan insan katılmaya başlıyor ve internet hayatımızın “olmazsa olmazı” haline geliyor.

Hayatımızın her anını kapsayan bu değişim, profesyonel olarak yürütülen iletişim yöntemlerini de değiştirdi. Bu duruma örnek verecek olursak ilk olarak birçok kurum halkla ilişkiler ve pazarlama grubunu sosyal medya iletişimine yönelik olarak düzenlemeye başladı. Bunun sebebi yaygınlaşan sosyal medyanın içerisinde toplumun “olmak ya da olmamak” gibi bir tercihinin kalmamasıdır.
Kurum hakkında insanlar sosyal medya üzerinden olumlu olumsuz fikirlerini beyan edebilir durumda olduklarından, bu fikirlerin ışık hızında insanlar arasında yaygınlaşarak firma hakkındaki bakış açısının anlık değişimine sebep olmasıdır. Bu nedenle de sosyal medya üzerinde geliştirilen pazarlama yöntemi tamamen değişerek, daha da dijital bir hal almaya başladı.

Kurumların dijital dünyaya seri bir şekilde ayak uydurmasının sebebi ise, yüksek bütçeli televizyon, gazete reklamlarına yatırım yapmak yerine, daha düşük bütçeli dijital reklamlar sayesinde milyonlara kendini ifade edebiliyor olmasıdır. Bu sayede kurumlar kolaylıkla sosyal medya iletişimini de geliştirebildiler.

Gerçek insanlar ile doğru iletişimi sosyal medya üzerinden hem daha düşük bir bütçeyle kurmak, hem de ürün ve hizmetlerinin faydalı içeriklerini basit bir dille anlatmak, sosyal medya sayesinde daha da kolaylaşmıştır.
Ayrıca müşterilerin ihtiyaçlarını anlayıp, doğru bir dille bu ihtiyaca yönelik harekete geçmek sosyal medya sayesinde daha da kolaylaştığından, marka elçileri de oluşturabilmek mümkün hale gelmiştir.

Basın ve medyanın içerisinde bulunan birçok gazeteci ve yazar da günümüzde sosyal medya kanallarını kullanarak, halkla ilişkiler tarafında daha hızlı bir ilerleme göstermiştir. Yapılan haber ve yayınların topluma daha hızlı bir şekilde ulaşabilmesi için sosyal medya mecralarında bulunmaları zorunlu bir hal almıştır.

İnsanlar ile doğrudan sağlanabilen sosyal medya iletişiminde, doğru bir strateji, bilgi ve birikime ihtiyaç olduğu da bilinen bir gerçek. Milyonlarca kullanıcı arasında fark edilebilir hale gelmek için doğru stratejiyi yakalayabilmek çok önemli bir kural.
Bu nedenle doğru iletişimi kuracak bilgi, birikim ve stratejiye sahip değilseniz, kurum olarak iyi bir marka yönetimi, kriz yönetimi yapabilen ajanslara yönelmenizi öneririm. Umarım sizler için faydalı bir içerik olmuştur. 
Fikir ve düşüncelerinizi yoruma bırakabilirsiniz. J

Yorumlar